PILATES-TUNNIT JATKUVAT 21.1. ALKAEN

Pilateksen kevätkausi alkaa maanantaina 21.1. 2019. Kevään aikana tunteja on yhteensä 14 kertaa, (äijäryhmällä 13 kertaa). Hiihtolomaviikolla (vko 8) ei ole tunteja.

Jos olet kiinnostunut aloittamaan Pilates-harjoittelun, ilmoittaudu mukaan JOHDANTOKURSSILLE! Kurssikerrat ovat torstaina 17.1. klo 18.00 - 19.30 ja sunnuntaina 20.1. klo 18.00 - 19.30. Johdantokurssille osallistuminen edellyttää harjoittelun jatkamista kevään Pilates-ryhmissä (vapaita paikkoja on seuraavissa ryhmissä: to alkeet klo 19.10 - 20.10, pe aamu I klo 7.40 - 8.40). Johdantokurssin hinta on 35 € (Wellness Friskin jäsenille maksuton). Ilmoittautumiset ja tiedustelut sähköpostitse anna.karenius@friski.fi. Tervetuloa mukaan!

Kevään tuntien aikataulu:

Maanantai

17.00- 18.00 JATKO III

Keskiviikko

10.30- 11.30 AAMU II

17.15- 18.15 ÄIJÄRYHMÄ

Torstai

18.00- 19.00 JATKO II

19.10- 20.10 ALKEET

Perjantai

7.40- 8.40 AAMU I

Sunnuntai

18.00- 19.00 ALKEISJATKO

19.10- 20.10 JATKO I- II

MITÄ ON PILATES-HARJOITTELU?

Pilates-harjoittelulla vahvistetaan syviä selkä- ja vatsalihaksia.

Pilates-harjoittelu sisältää:

  • syvien vatsa- ja selkälihasten löytämisen ja vahvistamisen, pääroolissa poikittainen vatsalihas
  • hengitystekniikan opettelun
  • hartiarenkaan ja niskan hallintalihasten vahvistamisen
  • vartalon hallintalihasten yhteistyön oppimisen eri alkuasennoissa
  • kehonhallinnan parantamisen
  • selän keskiasennon hallinnan parantamisen
  • kaikkien vatsalihasten yhteistoiminnan parantamisen
  • selkärangan liikkuvuuden lisäämisen

Pilates-harjoittelun voi aloittaa yksilöopetuksena tai johdantokurssilla. Uudet johdantokurssit alkavat yleensä syksyllä ja vuodenvaihteessa. Johdantokurssin jälkeen harjoittelua voi jatkaa alkeiskurssilla, jonka jälkeen jatketaan alkeisjatko- ja jatkoryhmissä. Pilates-harjoituksia tehdään selin, vatsa- ja kylkimakuulla, konttausasennossa sekä seisten. Jatkokursseilla käytetään välineinä mm. Pilatespalloa ja -rengasta.

Lisätietoja: anna.karenius@friski.fi