PILATES

MITÄ ON PILATES-HARJOITTELU?
 
Pilates-harjoittelulla vahvistetaan syviä selkä- ja vatsalihaksia.
 
Pilates-harjoittelu sisältää:
-syvien vatsa- ja selkälihasten löytämisen ja vahvistamisen, pääroolissa poikittainen vatsalihas
-hengitystekniikan opettelun
-hartiarenkaan ja niskan hallintalihasten vahvistamisen
-vartalon hallintalihasten yhteistyön oppimisen eri alkuasennoissa
-kehonhallinnan parantamisen
-selän keskiasennon hallinnan parantamisen
-kaikkien vatsalihasten yhteistoiminnan parantamisen
-selkärangan liikkuvuuden lisäämisen
 
Kiinnostuitko? Pilates-harjoittelun voi aloittaa yksilöopetuksena tai johdantokurssilla. Uudet johdantokurssit alkavat yleensä syksyllä ja vuodenvaihteessa. Johdantokurssin jälkeen harjoittelua voi jatkaa alkeiskurssilla, jonka jälkeen jatketaan alkeisjatko- ja jatkoryhmissä. Pilates-harjoituksia tehdään selin, vatsa- ja kylkimakuulla, konttausasennossa sekä seisten. Jatkokursseilla käytetään välineinä mm. Pilatespalloa ja -rengasta.
 
Tiedustelut ja ilmoittautumiset: anna.karenius@friski.fi sekä https://www.sisspilates.com/